ESTETICA POLITICA

Brexit, 2016

Cutted euros, carton box,  theca , wood panel box, 

21 x 13 x 2 cm

25.000 Euros, 2015/2016

25.000 cutted euros, plastic bag 

theca, wood panel box, 160 x 35 x 35 cm

 

Sono Italiano, 2015

Ikea table forniture, sign found on the street, VIP Card of Artissima Art Fair 2013

recide forma collector, slide, adhesive, H 280 cm

 

 

Gli illuminati, 2015

oil and spray on wood board,

27 x 19 cm each, installation of 9 piece

 

Welcome to the European Community

Date: 2013

Ink nero inferno on plastic blank,

210 x 160 cm

 

Geopolitic Field

Date: 2015 / ongoing

Door divided in two part, red light, spray, oil, collage,

found object, forniture panel, Ikea forniture, adhesive,

Art Basel VIP card 240 x 220 cm c.a

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MIND THE GAP, 2010

Methacrylate box, neon, 67 x 161,8 x 7,2 cm.

Private collection

 

Exhibition:

2016 THINGS LEFT UNSAID, Museo Albornoz, Narni, (TR)

2016 L´enigma della bellezza I curated by Barbara Martusciello, Terme di Salice, (PV)

2013 The Foundation | Palazzo di Piazza del Popolo, Orbetello, (GR)

2012 déjà made_ready vu | curated by Nicola Cecchelli,

Museo del Mare, Palazzo Appiani, Piombino (LI)

2011 LAURA FILM FESTIVAL, TUNNELGALLERY

Public installation, curated by Francesca Franco, Levanto - Bonassola, (SP)

2010 MIND THE GAP | Galleria Altri Lavori In Corso, curated by Francesca Franco, Rome.

 

Text by I testo di: Francesca Franco

Lapo Simeoni prende spunto da un oggetto “trovato”. Un’insegna pubblicitaria della Wind,

la nota azienda di telecomunicazione che, dopo aver messo fine al monopolio della telefonia fissa in Italia (2001), dal 2006 è al centro di numerose controversie: quelle sollevate dalle associazioni dei consumatori per il mancato adempimento al Decreto Bersani (che tagliava i costi di ricarica); quelle dei 275 lavoratori esternalizzati nel 2007 e oggi tutti in cassa integrazione; quelle della Procura della Repubblica di Roma e della Guardia di Finanza, che indagano sulle tangenti pagate dal magnate egiziano della telefonia Sawiris per acquistare da Enel la quota di maggioranza della società. Un oggetto, dunque, che ci riporta nell’occhio stesso del ciclone Italia, proprio in questi giorni ridestato (si è mai sopito?) dallo scandalo internazionale Telecom-Fastweb sul riciclaggio tramite fatture false di denaro sporco, anche della ‘ndrangheta. Un’Italia dove lo slogan yuppie che aveva guidato globalmente la riorganizzazione capitalistica degli anni 90, ossia, socializzare le perdite, privatizzare i guadagni, è diventato “costume nazionale”.

EUROSTARS, 2016

Concrete, brass, ceramic, variable dimension

unique piece

 

 

 

 

Remember, these days,

when you’re talking to one person,

you’re talking to a thousand

 

Date: 2015

Iron table, Art Basel VIP Guest card (2014) received from a

collector, personal trophy (2° winner football match 1992),

poliester, flyer of German Parliament exhibition room

(Deutscher Dom), Berlin. Variable dimension

 

Reference:

Deutscher Dom

Since 1992 a German Parliament exhibition can be seen at

Berlin’s Deutscher Dom entitled “Wege, Irrwege and Umwege”

roughly translated as “Paths, Loosing Track and Detours” or the

development of parliamentary democracy in Germany –

ways and roundabouts.

 

Photo Courtesy of:

Francesco Rodan & the artist

 

 

 

Macht keinen Frieden

Date: 2016

Public military advert printed on paper, cut,

marker sign protest against the advert

250 x 400 cm

Beyond the Black Line

Date: 2015

Kitchen forniture, adhesive offset, spray,

IPhone 4, SIM card of the artist with a

direct contact with the collector buyer

50 x 96 cm